اسف علي التاخير بس كان عندي شويه مشاكل واوعدكو ان التاخير دا مش هيتكرر تاني
يلا نبدا الجزء
الجزء الثاني
وقفنا لما كنت بجيب سجاير ورحعت لقيت ليزا ماكس واحد وعمال يخبطو بالمطوه
دخلت حوشت ليزا ومسكت الواد كان متخرشم بالمعني ختو وخرجت وقلت لليزا ميجيش واما ارن عليه يجي جبت مايه للواد وخليتو يغسل وظبط نفسو
انا:قلي بقا يابني انت مين واي حكايتك وعملت اي عشاان يعمل كل دا
هو:..
انا:قبل متقول اي حاجه انت لو غلطان ف ملكش حق انما لو ليك حق انا هجبهولك يلا قول
هو:انا اسمي محمد وانا و*** مكنتش اعرف انها تخصو كل الي حصل ان انا ليا ف الهكر والكلام دا وبعرف اخترق تلفونات وحسابات بنكيه وشركات وكدا وفي واحد من هنا كلمني وقالي هديك فلوس بس تجبلي صور ل رحمه( الجماعه بتاعه ليزا) او اي حاجه امسكها زله عليها بس انا مكنتش اعرف انها تخص ليزا وفعلا انا عرف اخترق فونها ودخلت لقيت صور بلبس البيت وبشعرها ولقيت شاتات علي الواتس مع ناس ف الجمعه هنا بيتكلمو ف جنس وكدا
انا:خخخخخخخ انت اتهبلت
محمد:و***هو دا الي لقيتو لو مش مسدق ممكن اوريك
انا:طب كمل كمل
محمد:وبعد كدا جيت انهارده وانا ناوي اني اعرف ليزا بعد مشفت شات بتاعه وعرفت هو بيحبها قد اي ولما لقيتو داخل انهارده ىحت عليه وبتكلم معاه انا ملحقتش اقول حاجه انا كل الي قلتو ان رحمه تعرف شباب عليك ولسه هقولو لو مش مصدق تاعله اوريك لقيتو فتح المطوه وقعد يضرب فيا
انا :طب اهدا تعاله معايا
دورت المكنه ختو ورحت كافيه بقعد فيه علي طول
انا :اقعد
قعدنا الويتر جه واسمو مصطفى
مصطفي:شيتوس عامل اي
انا :بخير يخويا انت عامل اي
مصطفي:ف نعمه اجبلكو اي
انا :هاتلو لمون وانا قهوه مظبوط
مصطفى:من عنيا
انا:تسلم...... ها يبني وريني الي بتقول عليه لو طلع صح يبقا ليك حق عندي لو غلط وبتعمل حوار صدقني الي ليزا عملو فيك مش هيجي حاجه قصاد الي انا هعملو تمام
محمد:تمام
طلع اللاب توب بتاعه وفتحو وقعد يقلب فيه شويه وقام لافه ليا انا فعلا شفت حجات خلتني قاعد مزهول طلعت تلفوني ورنيت علي ليزا
انا:انت فين
لليزا:ف المخروبه
انا:طب تعاله علي خمسه علي مزاجك (اسم الكافيه)
ليزا:طيب
قفلت معاه ورنيت علي رحمه
انا:اي يروما
رحمه:اي يكوكو
انا:يبنتي بلاش ام كوكو دي المهم تعالي علي خمسه عاوزك ف مصلحه
رحمه :خالصه
قفلت معاها
انا:انت منين يمحمد
محمد:من الزاويه الحمرا
انا:احا بجد منين من الزاويه
محمد :كن عند عماره العمده كدا انت من ألزاويه
انا:ايوا يعم من العزبه جوه
قعدنا نرغي انا وهو واتعرفنا علي بعض وطلع شخصيه تتحب فعلا وفضلنا نرغي لحد مليزا دخل واول مدخل شاف الواد كان هيضربو
انا:انت اتهبلت ولا اي الواد قاعد معايا وبعدين انت هتعتزرلو الوقتي
ليزا:خخخ هي هبت منك ولا ايي اعتزر لمين دنا هاخد رقبتو
انا:طب اقعد وهنشوف مين الي هيعتزر
ليزا:ادينا اتزفتنا اهو
انا:افتح الاب توب يمحمد ووريلو
محمد فتح الاب واداه لليزا وليزا فضل يتفرج وعينو دمعت
انا:انا قلتلك من الاول البت شمال انت مصدقتش
ليزا:انا هقتلها
انا:لا اهدي كدا البت زمانها جايه ولو بصتلها هنيكك بقولك اي يمحمد تعرفت تعمل..........
محمد:دي سهله اوي مش هتاخد ف ايدي خمس دقايق
انا :طب تمام
رحمه دخلت علينا وقعدت وبعد السلامات
رحمه:اي هي المصلحه(نسيت اوصفها بص رحمه دي قمه البونه والشرمطه بس حاجه بنت متناكه فتاكهه بز كبير وطيز كبيره هي بنت متناكه من منطقه عشوايه بس بتحب تعيش الدور ف لبسها واللبانه دايما ف بقها من الاخر كدا شرموطه صرف)
انا :محمد
محمد:اوامرك يكبير
ادي الاب توب ل رحمه وفتحلها كذا فيدو ليها وهي بتتناك(دي الحاجه الي طلبتها من محمد وهو قال سهله)
رحمه:انتو جبتو الحجات دي ازاي
ليزا:انتي تخرسي خالص يكسمك الحجات دي معايا ولو فكرتي تخشي الجامعه تاني هنيكك الي جباتك يشرموطه بترفعيلي انا قرون دنا الي عملك سعر ف الجامعه بعد مكنتي مبوله
انا :سمعتي
رحمه:ايوا سمعت
ليزا:يلا يمتنتكه من هنا بلاش وساخه
قامت مشيت
انا:ليزا خالصه انت فهمان احنا مش بتاع حب ونا عارف انك واخده نيكه يكسمك
ليزا:ههههههه المشكله انك فاهمني ودا خطرر
انا:هههه فجئه قلبت وشي اعتزر يكسمك
ليزا:خلاص يعم دا انت قلبك اسود محمد انا اسف بجد علي الي حصل لس انت فاهم الموضوع مشي ازاي وحط نفسك مكاني
محمد :عادي ياخو ولا يهمك بس كل الي مدايقني ان الكونش جه عليه ددمم
انا:يلا يعم نمشي عشان كدا وسعت اوي
محمد:ههههههه يلا
انا :مصطفي يمصطفييي
مصطفي جه :اي يعم انت واقف ف الشارع
انا:الحساب يعم
مصطفي:لا الحساب ادفع
انا:يعم انجز انا عارف انك جدع بس مش لدرجادي يعني 😂
مصطفي :يعم مش انا الي محاسب كمان دي واحده حاسبت ومشيت
انا:واحده مين دي يعم
مصطفي: انا معرفهاش واول مره اشوفها اصلا
انا:خالصه هستنتك ف البرصه بليل
مصطفي:خالصه يعمنا
خت الرجاله ومشيت
انا:ها هتروحو فين
ليزا:انا هروح الجامعه
محمد:انا هروح
انا:ونا هروح
ليزا:يلا اما تنزل بليل كلمني سلام
انت ومحمد:سلام
ركبنا المكنه ومشينا وصلت محمد وخدنا ارقام بعض واتفقنا اما انزل هرن عليه وبعد كدا روحت ملقتش حد ف البيت غير امي دخلت سلمت خت دش وكلت ودخلت نمت بعد خمس ساعات نوم صحيت علي رنه فوني
انا:مين
صوت واحده:ف حد اول ميفتح يقول مين
انا:ايوا ف انا مين يعم مش ناقصه كسم منيكه
هي:طب ممكن تتكلم باسلوب احسن
انا:حاضر من الذي علي الهاتف المحمول كدا حلو
هي :ههههههههه يخربيتك فصلتني
انا:حد قالك ان دا رقم الخليل كوميدي اقفلييي
قفلت ف وشها وسبت الفون طلعت لقيت ابويا برا وامي
ابويا:اي يلا صوتك جايب اخر الشارع
انا:معلش يحجيج كنت بتكلم ف الفون
ابويا:طب اللبس عشان ننزل مشوار
انا:لا مش هينفع الي بعد كتب الكتاب
ابويا :كتب كتاب اي يخول ومسك الشبشب بيحدفو فيا
انا :لا يحج مبتعرفش تنشن زي امي حتي شوف
امي مسكت الشبشب وحدفتو جه ف وشي صرف
انا:مش قلتلك ههههه
سبتهم ودخلت طلعت هوم خت دش وخرجت لبست قميص ابيض عليه رسومات بالدهبي علي الصدر وعليه بنطلون كحلي وكوتش ابيض وساعه دهبي زخاتمين فضه واحد مدور وعليه اسم شيتوس وفيه جناحين وتاج وخات تاني فص عسلي واسوره فضي وسلسله كينج وحطيت بيرفيوم بي ام وخرجت
انا:يلا
امي:انت رايح تتجوز ولا اي ياض
انا:لا يست الكل دا العادي بتاعي يلا يحج عشان هنخش ف شغل نيابات
ابويا:يلا
نزلنا واتمشينا شويه
ابويا :عاوز اعرفك علي ناس كدا
انا:ناس مين
ابويا :هتعرف كل حاجه اما نوصل يلا اركب
انا:اركب ؟...! اركب اي
ابويا:العربيه دي
انا :عربيه ايي يلا يحج عشان صاحبها ميودناش ورا الشمس
ابويا :صاحب مين يخول انت دي عربيتي
انا :طب احلف
ابويا :وحياه زحلف اركب يلا
ركبنا وكانت حاجه اخر فخامهه عربيه X6
انا:متجيب انا اسوق يحج
ابويا : ماشي يسيدي تعاله
غيرنا الاماكن وسوقت وابويا ظبطلي الجي بي اس علي مدينتي وكانت ف سواقتها حاجه خيال
انا:الي قلي ي حج سرقها منين دي😂
ابويا:سارق اي يبن الهبله اطلع بس دي عربيتي لسه جايبها من شهر
انا:اسف ف اللفظ يحج احا شهر ونا معرفش بس بجد جايبها منين ولا ازايي
ابويا:ياااه دا حوار طويل هتعرفو بعدين بس خلينا ف المشوار الي رايحينو
انا:تمام
فضلت سايق شويه عدينا عدينا كمين
الظابط:رخصك ورخص العربيه
لسه هتكلم لقيت ابويا طلع البطاقه بتاعته وادهاله الظابط مسك البطاقه وشافها
الظابط :احمد باشا احنا اسفين سعتك افتح الطريق يبنيي
فتحو الطريق وتحركت ونا كل دا مزهولل
انا:ممكن افهم
ابويا:اي الاحترام الي نزل عليك دا
انا:مهو عربيه زي دي واحمد باشا وافتح الطريق يبقا انت حاجه كبيره ف البلد واخاف اتكلم معاك تحبسني
ابويا: ههههه احبسكك لا متقلقش انت زي ابني
وصلنا المكان وابويا وصفلي الطريق
ابويا:خش من البوابه دي
انا :بوابه اي يعم كل الي عدا عليا ماشي انما هنا ايييي دا قصر واي الحراسه دي كلهاا هو احنا داخلين ل رائيس الجمهوريه و***ممكن
ابويا:يلا يلا وبلاش غلبه
انا:حاضر
ركنت ونزلت واحااا علي الي شفتووو دنا عايش ف مقلب زباله قصر كبير اوي وجنينه كبيره وكل شبر فيه جاردات واسلحهه وعربيات راكنه اي كل دا
انا:يحج هو انت ليك شغل مع المافيا ولا اي
ابويا:ادخل بس
دخلنا وقعدنا لقيت بنت زي القمر تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك وانور الدنيا بجمالي سنها من سني حاجه كدا من خارج المجره شعر حرين عيون زرق بيضه بياض التلج بصراحه انا زهولت لما شفتها دخلت علي ابويا خدتو بالحضن
هي:وحشتني اوي يبابي
انا:خخخخ بابي متفهمنا يحج
هي :بابي هو دا سيف(اسمي الحقيقي شيتوس الشهره)
ابويا:ايوا ي لينا(اسمها)
انا:بقولك اي متاخدنيش ف ملف يترسيني يي همشيي ونا مش همشي اما اعرف عشان مخربش الدنيا
لقيت ست سي ت اي لقيت حاجه كدا نازله من علي السلم نسخه طبق الاصل من الهام شاهين
هي
اسمها هند)اي الصوت العالي وقله الادب الي هنا دي اي دا احمد انت جيت
ابويا:اه يروحي لسه واصل
انا:روحيي احاااااا بقااااا انت فجرت لدرجادي عيب علي شعرك الابيض يجدع هتفهني ولا اي
ابويا:عاوز تفهم اي
انا:كل حاجه من اول مركبنا العربيه لحد منت واقف قدامي دلوقتي مين دول واي دا وجبت فلوس العربيه منين ودي بنتك ولا اي واي الجارد والسلاح دا كلو لازم افهممم الوقتي عشان مرتكبش جنايه
هند:طب اهدي بس يسيف خلينا نتفاهم
انا :ملكيش دعوه انتي يست انا ببكلم ابويا وياريت محدش يتكلم غيرو يلا يحج انا مستمع
ابويا:دي اختك ودي مراتي ها اي تاني
انا:لا لا لا اهدا عليا كدا وفهمني واحده واحده من الاول
ابويا:بس الحوار من عشرين سنه كنت شغال ف شركه مقاولات شركه ال عز
انا:دي الي انت شغال فيها الوقتي
ابويا:بص هو مش بظبط انا مش شغال فيها انا ابقا صاحبها
انا:اهاا قلتلي صاحبها يعني انت عندك شركه من اكبر الشركات ف الشرق الاوسط ومعيشنا العيشه دي ومعيشهم هما كداا يجدع سيبك منيي انا انا اولع امي الي بقااها اكتر من خمس سنين مجبتش هدمه جديده عفش البيت الي جاب اخرو معيشنا ف شقه اوضيت وصاله ومعيشهم هما ف بيت بيت اي معيشهم ف جنه فهمنيي (صوتي علي)فهمم دين امييي عشان مطربقهاش علي الكل
لينا:طب اهدي بس يسيف محدش يكلم والدو كدا
انا:ما انتي لو شفتي احنل عيشين ازاي مش هتقولي كدا ككمل يحج
ابويا:كنت شغال ف الشركه وعز بيه ***يرحمه كان بيعتبرني زي ابنو بظبط ويمكن اكتر ومكنش عندو الي بنت واحده وهي هند ودخل ف منافسه كبيره ف السوق وحصله كام محاوله اغتيال لحد اليوم الي غير كل حاجه ف حياتي رن عليا وجابني مكتبو
فلاش باك
ابويا:خير يعز بيه طلبتني
عز:ايوا ياحمد اقعد
ابويا:خير متقلقنيش
عز :انت عارف اني لسه جاي من المانيا امبارح
ابويا:صح
عز:انا عندي كانسر وممكن مكلش الشهر دا واكون ميت
ابويا:بعد الشر ان***انا مكانك
عز:بص عاوزك تقف جنب هند ومتسبهاش لوحده وعلمها ف الشركه انا كتبت الشركه ب اسمك عشان اعدائي ف السوق خليك جنبها اوعا تسبها انا مليش غيرها ف الدنيا
ابويا:ف عنيا اي المطلوب
عز:تتحوزها
اوبويا:ازاي...؟! انت عارف اني متحوز وبحب مراتي
عز:انا اسف اني بحطك ف الموقف دا بس دي وصيتي ليك وارجوك نفزها
عوده من الفلاش
قعدنا شهر مش عارف اعمل اي لحد معز بيه توفي وسابلي هم وجبل علي كتفي واتحوزت انا وهند ومسكت انا الشركه وكبرتها لحد مبقت اكبر شركه مقولات ف شرق الاوسط
انا:حلو الكلام دا يعني دي اختي
ابويا:ايوا
انا:ودي مدام هند الي ف مقام امي
ابويا :ايوا
انا:ويترا بقا امي عارفه ولا متغفله هي كمان
ابويا:لا مش عارفه ونا جايبك عشان تساعدني اعرفها واجيبكو تعيشو هنا
انا: طب بص انت عارف الي امي عندها القلب تمام انا مش هساعد حد وامي لو حصلها حاجه اعرف اني مش هرحم حد فيكو تمام
هند:طب اهدي كدا انت ممكن تعيش ملك انت عارف حساب ابوك كام ف البنك ولا حسابته برا مصر كام ولا ابوك املاكه اي ف مصر ولا برا مصر
انا:طظ طظ ف كل حاجه هو انت يحج معرفتهاش ان اخر حاجه بتفرق معايا الفلوس طظ ف الشركه طظ ف الاملاك طظ ف الحسابت كل دا يغور قصاد دمعه من عين امي سلام ي حج
سبتهم ومشيتت وانا دماغي هتتفرتك بمعني الكلمه طلبت اوبر ورجعت رنيت علي ليزا
انا:انت فين
ليزا:ع الناصيه تعاله
قفلت معاه ورحتلو
انا:بقولك اي انا عاوز اسهر تعاله ننزل اي محل
ليزا:خالصه هجيب حشيش واعدي عليك قدام البيت عقبال متحيب المكنه
انا:طب استني خد هات سنتي معاك احطياط
ليزا:خالصه
سبته ورحت طلعت اطمن علي امي
انا:اي يست الكل عامله اي
امي:نحمده ابوك مجاش معاك لي ابويا عندو كزا مشوار كدا هيخلصو ويجي
قعدت ارغي معاها اضحك واهزر
عند ابويا
هند:ها ياحمد هتعمل اي
ابويا:مش عارف المشكله ان سيف صادق ف كل كلمه بيقولها يعني لو قال هيهد الدنيا يعني اعرفي ان الدنيا اتهدت
لينا:كل دا عشان امو
ابويا:واكتر بكتير انتي متعرفيش عمل اي عشان واحد شتم امو ف الشارع بس
هند:عمل اي
ابويا:قولي معملش اي دا راح جابو من علي سريرو ملط قدام منطقته كلها وجابو قدام البيت عندي وربطو وفضل يضرب فيه لحد تاني يوم ومحدش كان قادر عليه لوله امه بس مكنش سابو الي علي قبرو
لينا:يخرابي الصراحه انا خفت منو لما كان قاعد
هند:طب اي رايك نديلو فلوس الي يطلبه ندهولو
ابويا:سيف مبتفرقش معاه الفلوس بالنسبالو ورق ملون ملهاش لازمه
لينا:طب والحل يبابي انا مصدقت بقا ليا اخ
ابويا:سبيني انا هتصرف هقوم امشي انا واجيلك بكرا
سابهم ومشي
عندي
نزلت ورنيت علي ليزا جالي ركبنا المكنه وطلعنا سهرنا وخربنا وحششنا ورقصنا وسكرنا وحلصنا ليلتنا وروحنا نمت وصيت تاني يوم لقيت امي وابويا بيفطرو سلمت عليهم ولبست وسبتهم ونزلت رحت الجامعه وقاعد مبضون هنا وحده بتتمحن علي واحد وواحد لامم شله بنات وقاعد عامل الدكر بتاعهم قرفت ومشيت قعدت علي كافيه ف التجمع لقيت لينا هي وصحابها داخلين قعدو ف طربيزه بعدي شافتني وحسيت انها خايف تيجي شاورتها جت
انا:اي مش عاوزه تسلمي عليا ولا اي
لينا:الصراحه كنت خايفه
انا:مش احنا اخوات
لينا:طبعا
انا:يبقا المشاكل الي بيني وابويا وامك خليكي براها ونا وانتي معملتنا عادي زي اي اخوات
لينا:بجد يسيف
انا:بجد يختي
لينا:حيس كدا بقا تعاله اعرفك علي صحابك
انا:يلا
رحنا علي الطربيزه الي عليها صحابها وكانت شله متكونه من ولدين وتلات بنات(حمزه :ف سننا بس عيل بيض كدا سمج بطريقه بنت متناكه تشوفه تعوز تشخ عليه رامي :ودا بقا القلب الطيب بتاع الشله سلمي: حاجه كيرفي كدا سما:قمرايه وبتحب التصوير والفاشون والكلام بتاع السوشيال دا ريم:شرموطه الشله بالمعني لبوه لبوه يعني ولا افجر ركلام فيكي يمصر)
لينا:اي يشباب اعرفكو سيف اخويا ودا حمزه رامي سلمي سما ريم
انا:اهلا
كلو:اهلا سيف
انا:بلاش سيف دي اسمي شيتوس
حمزه:حلو شيتوس بالجبنه ولا بشطه
انا:بمك
حمزه:ايه
انا:همزه وته
كلو ضحكك
حمزه :متشوفي يست زفته اللارجوز الي انتي جايباه يضحكهم عليا دا
انا:مين دي الي زفته انت اتهبلت يلا
حمزه:انت مش عارف انا ابن مين
انا:كسمك علي كسم ابوك علي كسم عيلتك فرد فرد يلا يلا مبنقعدش خولات هنا زقيتو
حمزه:انا هوريك
انا:لف ونا افضي فيك
قام مشي
انا: ها يشباب عانلين اي
ريم:مكنش لي لازمه الي عملته دا
انا:بصي انتي لسه متعرفنيش اما تعرفيني كويس هتعرفي ان كان لازم اعمل كدا وانا مش متربي ف فيلا ولا جاي من امريكا انا سوابق عارفه يعني اي
كلهم سكتو
تلفوني رن وكان ابويا
انا:اي يحج
ابويا:الحقني بسرعه امك ف المستشفي
قفلت السكه ف وشو
انا:شكل ابوكي كدا ناوي علي خراب ........................
وهنا ننهي الجزء التاني انتظرو الي جاي عشان تقيللللل