K
khorshed
ضيف
دخل عمر كليه زراعه و في اول يوم دخل كليته لقي حد بينداه عليه واول ما بص لقي الملاك الي بيسحر اي حد يشوفه اميره
اميره: ايه يا عم الحج مالك في ايه صوتي اتنبح
عمر: انتي بتعملي ايه هنا
اميره: جايه اعمل شوبنج اول يوم دراسه هكون جايه اعمل ابيع فول
عمر: لا نحش برسيم يا خفه ما هي زراعه بقي
اميره: طيب يا فلاح هنعمل ايه دلوقتي ايه رايك نروح الكافتريه
عمر: لا هنروح نشوف محاضراتنا الاول ويلا قدامي بلاش هبل
اميره: طب بس متزوقش
واخدت اميره وروحنا معمل الحيوان وكان اول سكشن ناخده
اميره: احنا هندرس حيوانات ليه؟!
عمر: حد قالك عليا خريج زراعه وانا هعرف منين ادينا هنشوف
وفجاه كل الاصوات الي حولينا سكتت لما دكتور دخل كان صغير في سن يعني ميكملش 30 سنه طويل شوبه بس نحيف ولابس نظاره طبيه و وسيم نوعا ما كان اسمه سامي ودخل وراه شاب طول بعرض ومنفخ عضلات افتكرت ساعتها عادل الف رحمه ونور عليه بس شكل عينه كانت زايغه لانه اول ما دخل مبصش علي ولا ولد كان عمال يبص علي بنات ولقيته ركز مع اميره اوي كان اسمه اندرو
اندرو : اهلا با شباب كل سنه وانتو طيبين انا اندرو سنه تالته انتاج حيواني ورئيس اتحاد الطلبه انا حبيت اجي اهنيكم علي دخولكم معانا كليه واقولكم ان اي حاجه تحتاجونا قوليلي بس ومتقلقوش من اي حاجه احنا دايما في ضهركم بعد اذنكم ولقيته لسه مركز مع اميره بدرجه ان هي نفسها اخدت بالها و وشها بقي زاي الطماطم ونزل اندرو من علي الاستيدج وخرج وابدا دكتور احمد السكشن وكان عن الخلايا الجسديه وتركيبها وكائنات المجهريه وخلصنا السكشن و خرجنا ولقينا اندرو واقف برا
اندرو: لو سمحتي يا انسه ممكن اكلم معاكي شويه
عمر: خير يا استاذ في حاجه
اندرو: وانت مالك هو انا وجهتلك كلام
اميره: اهدي يا عمر استني خير يا استاذ حضرتك عايز ايه
اندرو: كنت عايز اكلم معاكي شويه علي انفراد
اميره:علي انفراد دا علي اساس ايه اننا متربين مع بعض اسمع كويس يا اندرو صح
اه صح انت متعرفش انا ابقي مين ولو عرفت هتعملها علي روحك نصيحه مني عشان منبداش السنه بشكل وحش ماشي
اندرو : نعم جرا ايه يا بت انتي فاكره نف........
وكانت ايدي هي قطعه كلامه وهي بتسلم علي وشه
عمر: اياك تجرا وتفكر تفتح بقك بكلمه واحده متعجبنيش او انك تغلط فيها انا لا بيفرق معايا اتحاد ولا غيره غور
ومسكت ايد اميره ومشينا وبعد ما بعدنا وبصيت في عيونها لقيت فيها حاجه غريبه لمعه جميله اوي في عيونها وحسيت انها مبسوطه وهي جمبي
اميره: عندنا ايه بعد كدا
عمر: ولا حاجه المحاضرات ملغيه اول اسيوع تعالي نلف شويه في كليه اهو نعرفها
القيتها قربت مني حضنت دراعي زاي العيال
اميره ببتسامه: حاضر
واخدها وقعدنا نطلع كل مباني ونعرف كل الاقسام وطبعا احنا في كليه زراعه يعني مليانه شجر وجناين ودخلنا مشتل وقطفتلها ورد واتصورنا كان يوم جميل وفي الاخر قعدنا في مظله كانت معموله
عمر: يخرب بيتك هلكتينا
اميره: معلش يا سيدي حظك وقع معايا الا صحيح قولي انت ليه دخلت زراعه انت مش كنت عايز علوم
عمر: اه بس مجموعي مجبهاش وانا مش بفهم غير في حاجتين تاليف والكمياء فدخلت زراعه وقولت ادخل اراضي وكدا اشتغل في الكمياء براحتي وانتي
اميره: انا يا سيدي دخلت زراعه عشان ادخل انتاج نباتي عايزه اتخصص في نباتات طبيه وبرضوا زينه عايزه اخلي دنيا تبقي حلوه و مفيش احلي من الورد عشان يحليها
عمر: و*** انتي الي مفيش احلي منك
لقيتها اتحرجت وعدلت نفسها
اميره: قولي تفتكر اندرو دا هيعمل حاجه
عمر: اه هيعمل كتير هياذي بدارسه وقوه
اميره:, لو علي قوه دا سهل الي زايه ميخدش غلوه في ادينا لكن دراسه انا خايفه من كدا
عمر: ولا يكون في بالك مش اول مره اتعامل مع اشكال ديه
اميره: هو انت فعلا قتلت زمايلك في شغل
عمر ببرود: اه عندك مشكله في دا
اميره: عندي مشكله عمر انت مش قاتل ولا عمري احب اشوفك كدا ابدا
عمر: كانوا هيقتلوا قمر بعد ما يغتصبوها طفله عندها 13 سنه ليه يحصل فيها كدا كل ناس كتنت عايزه تدمرني كنتي عايزاني اعمل ايه يعني
اميره: وليه مقتلتش مرات عمك مهي اساسا سبب رئيسي في كل الي حصل دا
عمر: ولما مرات عمي يموت اكمل قصه ازاي
اميره باستغراب : قصه ايه ؟!!!
عمر : لا متخديش في بالك مرات عمي مكنش ينفع اقتلها لان ساعتها محمد كان هيكشف كل حاجه ودنيا كلها تخرب ونور ممكن تتاذي وهي كمان اختي ولازم احافظ عليها غير كدا نجلاء ديه الموت حلال فيها لازم اعذبها زاي ما عذبت نور ومحمد وقمر وزاي ما كانت عايزه تحرق قلب امي وابويا عليا انا واختي هدمرها يا اميره بس بالبطئ
اميره :, عمر اوعدني انك مش هتقتل تاني اوعدني انك مش هتاذي حد ملوش ذمب
عمر: اوعد اني مش هقتل حد الا لو اضطريت لدا ؛ انا عايز افهم انتي عايزه مني ايه انا مبقتش عارف انتي ليه لسه موجوده جمبي مش خلاص ابوكي قدر يستفيد مني بشكل الي يناسبه
اميره: هي ديه نظرتك ليا ان ابويا كان زاققني عليك عشان اقدر اجيبك ليه ابويا مش مختاج يعمل دا يا عمر لو كان عايز يجيبك ملفوف في شوال طان عملها ومن غير ما حد يحس واظن انت شوفت بعينك ابويا يقدر علي ايه
عمر: هتروحي ولا هتفضلي قاعده هنا
اميره: لا هروح تحب اوصلك
عمر: لا شكرا لسه عندي كام مشوار مهم سلام
وسبتها وبعدت عنها شويه لكن عيني كانت عليها لحد ما شوفتها بتركب عربيتها وبتتحرك
روحت عند معامل الكمياء كان في اوضه ارضي قدامها خبط علي الباب فتحلي شاب كان قضير شويه واسمراني وشعره منعكش حتي لبسه كان مبهدل نوعا ما
شاب : اامر اقدر اخدمك بايه
عمر: مش ديه اوضه المسرح
شاب : اه هي انا سامر رئيس الفريق
انا اخدت صدمه لما رئيس الفريق شكله كدا امال باقي عملين ازاي
عمر: انا كنت جاي اقدم عشان اشترك في المسرح
سامر:, طب اتفضل قولي مثلت قبل كدا
عمر: لا لكن انا كنت الاول علي محافظه في القاء الشعر وبعرف االف دا غير اني كت في فريق مشرح اسسته انا وأصحابي بس اتفركش قبل ما نطلع بالعرض بتاعنا علي المسرح
سامر:, حلو اوي انت ناوي تشترك في اي أسر او الاتحاد
عمر: لا انا عارف نجاسه الي في الاتحاد لاني كنت في ايام الثانوي وبصراحه بقرف من اشكال ديه
سامر: طب تمام عموما في قعده عندنا هنا وهي ان لو دخلت المسرح ممنوع تشترك في اي نشاط تاني لان المسرح هياخد معظم وقتك تقريبا هنا مس مكان لترفيه احنا بنتعب وبنشتغل بجد عشان نطلع احسن ما عندنا وبما انك بتقول انك كنت ماسس فريق اكيد عارف كلام دا
عمر: عارف كل ااكلام دا
سامر: استني شويه لحد ما المخرج وباقي الفريق يجي عشان تتعرف عليهم ونبدا التدريب
عمر: تمام بس معلش هو انت لابس كدا ليه
سامر: اه ما انا نسيت اقولك بعد كدا تجيب معاك لبس من البيت غير لبسك دا عشان تغير هدومك لاننا هنجري و نتشقلب وهدومك هتتوسخ ومعظم الوقت بنقعد علي الارض مش كراسي زاي ما انت قاعد كدا ولبس البروفه دا شئ مهم
عمر: حاضر
وفضلت قاعد انا وهو نكلم لحد ما دخل شويه شباب باعمار مختلفه هنبقي نعرفهم علي مدار القصه الاهم دلوقتي هو المخرج كان اسمه حنفي دا مش اسمه الحقيقي بس هما بيندهوا كده
حنفي:هو دا بقي الزبون الجديد ازيك يا عمر
عمر: بخير يا حنفي هو انا بس في مشكله اني مش بعرف امثل كويس
حنفي: متشغلش بالك في ورشه اعداد ممثل هنعملها وهتبقي احسن ممثل في الكاست دا
وكلمت يوم معاهم وروحت بيتي علي ساعه 6 واول ما دخلت البيت لقيت امي قاعده مستنياني
امي: كنت فين يا استاذ انتوعارف ساعه كام
عمر: ايه يا ماما فيه ايه الساعه6المغرب مش الصبح في ايه
امي: اسمع ياض انت من الاول كدا شغل السرمحه دا مينفعش والا هتشوف وش تاني
عمر ببرود: في حاجه تانيه بعد ازنك دخلت اوضتي وانا مبضون من امي وكلامها الي انا مش فاهم ايه لزمته دخلت غيرت هدومي وطلعت فوق السطح لقيت نور فوق وقاعده علي كرسي
عمر: رجعتي امتي يا موكوسه
نور:رجعت الساعه 2 انت اتاخرت ليه كدا
عمر: اشتركت في فريق المسرح وبعد كدا هتاخر
نور: عملت ايه في اول يوم
عمر:مش هتصدقي لقيت اميره معايا في كليه واتخانقت مع رئيس اتحاد الطلبه عشان عاكسها
نور بصدمه: نعم اميره عز ازاي هما مش خلاص خدوا الي عايزينه
عمر: دا الي انا قولته ليها بس البت قفشت جامد بسبب كلامي دا بصراحه مش عارف اعمل ايه يا نور انا دماغي واقفه
نور: متقلقش كل حاجخ هتبقي كويسه يا عمور بس. ايه موضوع خناقتك مع رئيس اتحاد الطلبه دا انت اهبل
عمر: يعني اسيبه يعاكسها وانا واقف في ايه يا نور
نور: مش قصدي بس مش وقت مشاكل في كليه احنا عندنا مصايب هنا
عمر بتركيز: حصل ايه امك بدات تتحرك
نور: اه انهارده كلمت سامح ونسرين وكلامها ميطمنش
عمر: هو خالك ستمح رجع من سفر هو ومراته
نور:اه رجعوا ويظهر انهم ناوين علي مصيبه انا سمعتها وهي بتقوله مينساش الامانه عشان الي جاي هيكون خراب علي العيله كلها
عمر: وايه بقي الامانه ديه
نور:, معرفش بس تفتكر هي هتعمل ايه بعد ما انت قتلت ناصر وكمان خزوقتها بالمنظر دا معقوله يكون لسه فيها حيل
عمر:مش مش هتتهد ابدا غير في قبرها وانا جاهز ليها بس تترتب صح وقبل كل دا عايز اعرف حاجه واحده انتي في ضهري
نور: معاك ان شاء*** في نار عمر انت اخويا وانت الي انقذتني من كل الي انا فيه دا
عمر: عقبال محمد تفتكري ممكن تخليه يرجع زاي الاول
نور : اتمني لكن بصراحه حاسه ان الامل ضعيف وخصوصا ان محمد دخل تربيه رياضيه يعني كل تعامله مع شباب وفي تلامس ودا الي مخوفني
عمر:يظهر ان الايام الجايه هيكون فيها مفاجات كتير اوي يا نور
تلفوني رن وانا قاعد مع نور ولقيت الي بيتصل لقيته امجد عز دين اخو أميره
عمر:الو ازبك با امجد
امجد: انا بخير يا عمر معلش ممكن تقابلني دلوقتي
عمر:خير في حاجه ولا ايه
امجد: متقلقش بس عايزك في موضوع مهم جدا وميستحملش التاخير نهائي ارجوك انا هستناك في ستارباكس الي في زمالك عد ساعه من دلوقتي سلام
عمر: سلام وقفلت سكه وانا مس فاهم صوته بيقول ان في مصيبه خايف ومتردد
نور: مالك يا عمر في ايه
عمر: مفيش حاجه انا نازل اقابل واحد صحبي اشوفك بعدين سلام
ونزلت جري غيرت هدومي ولبست طقم شيك اكيد انا رايح مكان نضيف اوي واخدت معايا مطوه وحطيتها في شراب مبقتش امشي من غيرها من ساعه الي حصل احتياطي
واخدت بعضي وجريت علي كافيه وقعدت وفضلت مستني امجد حوالي نص ساعه لحد ما جه وهو مرعوب وشكله يقلق
امجد: اخبارك ايه يا عمر
عمر: انا لخير يا سيدي في ايه فهمني ومالك وشك مخطوف كدا ليه وقلقان وقلازم نتقابل ضروري
امجد: نرمين يا عمر نرمين لسه عايشه مامتتش غي صرب نار
عمر أحا انت بتقول ايه ازاي دا حصل انا سبتها وانا متاكد انها في البيت ومفيش اي مخرج للهرب
امجد: الي سمعته والمصيبه انها ناويه للكل علي نيه سودا وانت اولنا
عمر: وهي اساسا عرفت منين اني معاكم مفيش اي حاجه ورايا تدل اني شغال معاكم
اكيد في خاين وسطيكم طلع الخبر
امجد: للاسف فعلا فيه بس مش هقولك هو مين غير لما اعرف انت معانا ولا هتنط
عمر:مع اني نفذت جزئي في الاتفاق وانتو كان عليكوا الباقي بس انا مش خاين للعيش والملح واحنا بينا عشره حتي لو قصيره بس انا بعرف اصون الي وقفوا جمبي انا في ضهرك ومعاك بس تديني الامان ان اهلي ميتمسش منهم شعره
امجد: وعد مني يا عمر عيلتك مش سوء طول ما انا عايش
عمر: مين الخائن يا امجد؟!!
امجد بتردد: مدحت اخويا
وفجاه لقينا صوت ضرب نار والناس عماله تصوت وتجري
عمر:امجدددددد.............
اميره: ايه يا عم الحج مالك في ايه صوتي اتنبح
عمر: انتي بتعملي ايه هنا
اميره: جايه اعمل شوبنج اول يوم دراسه هكون جايه اعمل ابيع فول
عمر: لا نحش برسيم يا خفه ما هي زراعه بقي
اميره: طيب يا فلاح هنعمل ايه دلوقتي ايه رايك نروح الكافتريه
عمر: لا هنروح نشوف محاضراتنا الاول ويلا قدامي بلاش هبل
اميره: طب بس متزوقش
واخدت اميره وروحنا معمل الحيوان وكان اول سكشن ناخده
اميره: احنا هندرس حيوانات ليه؟!
عمر: حد قالك عليا خريج زراعه وانا هعرف منين ادينا هنشوف
وفجاه كل الاصوات الي حولينا سكتت لما دكتور دخل كان صغير في سن يعني ميكملش 30 سنه طويل شوبه بس نحيف ولابس نظاره طبيه و وسيم نوعا ما كان اسمه سامي ودخل وراه شاب طول بعرض ومنفخ عضلات افتكرت ساعتها عادل الف رحمه ونور عليه بس شكل عينه كانت زايغه لانه اول ما دخل مبصش علي ولا ولد كان عمال يبص علي بنات ولقيته ركز مع اميره اوي كان اسمه اندرو
اندرو : اهلا با شباب كل سنه وانتو طيبين انا اندرو سنه تالته انتاج حيواني ورئيس اتحاد الطلبه انا حبيت اجي اهنيكم علي دخولكم معانا كليه واقولكم ان اي حاجه تحتاجونا قوليلي بس ومتقلقوش من اي حاجه احنا دايما في ضهركم بعد اذنكم ولقيته لسه مركز مع اميره بدرجه ان هي نفسها اخدت بالها و وشها بقي زاي الطماطم ونزل اندرو من علي الاستيدج وخرج وابدا دكتور احمد السكشن وكان عن الخلايا الجسديه وتركيبها وكائنات المجهريه وخلصنا السكشن و خرجنا ولقينا اندرو واقف برا
اندرو: لو سمحتي يا انسه ممكن اكلم معاكي شويه
عمر: خير يا استاذ في حاجه
اندرو: وانت مالك هو انا وجهتلك كلام
اميره: اهدي يا عمر استني خير يا استاذ حضرتك عايز ايه
اندرو: كنت عايز اكلم معاكي شويه علي انفراد
اميره:علي انفراد دا علي اساس ايه اننا متربين مع بعض اسمع كويس يا اندرو صح
اه صح انت متعرفش انا ابقي مين ولو عرفت هتعملها علي روحك نصيحه مني عشان منبداش السنه بشكل وحش ماشي
اندرو : نعم جرا ايه يا بت انتي فاكره نف........
وكانت ايدي هي قطعه كلامه وهي بتسلم علي وشه
عمر: اياك تجرا وتفكر تفتح بقك بكلمه واحده متعجبنيش او انك تغلط فيها انا لا بيفرق معايا اتحاد ولا غيره غور
ومسكت ايد اميره ومشينا وبعد ما بعدنا وبصيت في عيونها لقيت فيها حاجه غريبه لمعه جميله اوي في عيونها وحسيت انها مبسوطه وهي جمبي
اميره: عندنا ايه بعد كدا
عمر: ولا حاجه المحاضرات ملغيه اول اسيوع تعالي نلف شويه في كليه اهو نعرفها
القيتها قربت مني حضنت دراعي زاي العيال
اميره ببتسامه: حاضر
واخدها وقعدنا نطلع كل مباني ونعرف كل الاقسام وطبعا احنا في كليه زراعه يعني مليانه شجر وجناين ودخلنا مشتل وقطفتلها ورد واتصورنا كان يوم جميل وفي الاخر قعدنا في مظله كانت معموله
عمر: يخرب بيتك هلكتينا
اميره: معلش يا سيدي حظك وقع معايا الا صحيح قولي انت ليه دخلت زراعه انت مش كنت عايز علوم
عمر: اه بس مجموعي مجبهاش وانا مش بفهم غير في حاجتين تاليف والكمياء فدخلت زراعه وقولت ادخل اراضي وكدا اشتغل في الكمياء براحتي وانتي
اميره: انا يا سيدي دخلت زراعه عشان ادخل انتاج نباتي عايزه اتخصص في نباتات طبيه وبرضوا زينه عايزه اخلي دنيا تبقي حلوه و مفيش احلي من الورد عشان يحليها
عمر: و*** انتي الي مفيش احلي منك
لقيتها اتحرجت وعدلت نفسها
اميره: قولي تفتكر اندرو دا هيعمل حاجه
عمر: اه هيعمل كتير هياذي بدارسه وقوه
اميره:, لو علي قوه دا سهل الي زايه ميخدش غلوه في ادينا لكن دراسه انا خايفه من كدا
عمر: ولا يكون في بالك مش اول مره اتعامل مع اشكال ديه
اميره: هو انت فعلا قتلت زمايلك في شغل
عمر ببرود: اه عندك مشكله في دا
اميره: عندي مشكله عمر انت مش قاتل ولا عمري احب اشوفك كدا ابدا
عمر: كانوا هيقتلوا قمر بعد ما يغتصبوها طفله عندها 13 سنه ليه يحصل فيها كدا كل ناس كتنت عايزه تدمرني كنتي عايزاني اعمل ايه يعني
اميره: وليه مقتلتش مرات عمك مهي اساسا سبب رئيسي في كل الي حصل دا
عمر: ولما مرات عمي يموت اكمل قصه ازاي
اميره باستغراب : قصه ايه ؟!!!
عمر : لا متخديش في بالك مرات عمي مكنش ينفع اقتلها لان ساعتها محمد كان هيكشف كل حاجه ودنيا كلها تخرب ونور ممكن تتاذي وهي كمان اختي ولازم احافظ عليها غير كدا نجلاء ديه الموت حلال فيها لازم اعذبها زاي ما عذبت نور ومحمد وقمر وزاي ما كانت عايزه تحرق قلب امي وابويا عليا انا واختي هدمرها يا اميره بس بالبطئ
اميره :, عمر اوعدني انك مش هتقتل تاني اوعدني انك مش هتاذي حد ملوش ذمب
عمر: اوعد اني مش هقتل حد الا لو اضطريت لدا ؛ انا عايز افهم انتي عايزه مني ايه انا مبقتش عارف انتي ليه لسه موجوده جمبي مش خلاص ابوكي قدر يستفيد مني بشكل الي يناسبه
اميره: هي ديه نظرتك ليا ان ابويا كان زاققني عليك عشان اقدر اجيبك ليه ابويا مش مختاج يعمل دا يا عمر لو كان عايز يجيبك ملفوف في شوال طان عملها ومن غير ما حد يحس واظن انت شوفت بعينك ابويا يقدر علي ايه
عمر: هتروحي ولا هتفضلي قاعده هنا
اميره: لا هروح تحب اوصلك
عمر: لا شكرا لسه عندي كام مشوار مهم سلام
وسبتها وبعدت عنها شويه لكن عيني كانت عليها لحد ما شوفتها بتركب عربيتها وبتتحرك
روحت عند معامل الكمياء كان في اوضه ارضي قدامها خبط علي الباب فتحلي شاب كان قضير شويه واسمراني وشعره منعكش حتي لبسه كان مبهدل نوعا ما
شاب : اامر اقدر اخدمك بايه
عمر: مش ديه اوضه المسرح
شاب : اه هي انا سامر رئيس الفريق
انا اخدت صدمه لما رئيس الفريق شكله كدا امال باقي عملين ازاي
عمر: انا كنت جاي اقدم عشان اشترك في المسرح
سامر:, طب اتفضل قولي مثلت قبل كدا
عمر: لا لكن انا كنت الاول علي محافظه في القاء الشعر وبعرف االف دا غير اني كت في فريق مشرح اسسته انا وأصحابي بس اتفركش قبل ما نطلع بالعرض بتاعنا علي المسرح
سامر:, حلو اوي انت ناوي تشترك في اي أسر او الاتحاد
عمر: لا انا عارف نجاسه الي في الاتحاد لاني كنت في ايام الثانوي وبصراحه بقرف من اشكال ديه
سامر: طب تمام عموما في قعده عندنا هنا وهي ان لو دخلت المسرح ممنوع تشترك في اي نشاط تاني لان المسرح هياخد معظم وقتك تقريبا هنا مس مكان لترفيه احنا بنتعب وبنشتغل بجد عشان نطلع احسن ما عندنا وبما انك بتقول انك كنت ماسس فريق اكيد عارف كلام دا
عمر: عارف كل ااكلام دا
سامر: استني شويه لحد ما المخرج وباقي الفريق يجي عشان تتعرف عليهم ونبدا التدريب
عمر: تمام بس معلش هو انت لابس كدا ليه
سامر: اه ما انا نسيت اقولك بعد كدا تجيب معاك لبس من البيت غير لبسك دا عشان تغير هدومك لاننا هنجري و نتشقلب وهدومك هتتوسخ ومعظم الوقت بنقعد علي الارض مش كراسي زاي ما انت قاعد كدا ولبس البروفه دا شئ مهم
عمر: حاضر
وفضلت قاعد انا وهو نكلم لحد ما دخل شويه شباب باعمار مختلفه هنبقي نعرفهم علي مدار القصه الاهم دلوقتي هو المخرج كان اسمه حنفي دا مش اسمه الحقيقي بس هما بيندهوا كده
حنفي:هو دا بقي الزبون الجديد ازيك يا عمر
عمر: بخير يا حنفي هو انا بس في مشكله اني مش بعرف امثل كويس
حنفي: متشغلش بالك في ورشه اعداد ممثل هنعملها وهتبقي احسن ممثل في الكاست دا
وكلمت يوم معاهم وروحت بيتي علي ساعه 6 واول ما دخلت البيت لقيت امي قاعده مستنياني
امي: كنت فين يا استاذ انتوعارف ساعه كام
عمر: ايه يا ماما فيه ايه الساعه6المغرب مش الصبح في ايه
امي: اسمع ياض انت من الاول كدا شغل السرمحه دا مينفعش والا هتشوف وش تاني
عمر ببرود: في حاجه تانيه بعد ازنك دخلت اوضتي وانا مبضون من امي وكلامها الي انا مش فاهم ايه لزمته دخلت غيرت هدومي وطلعت فوق السطح لقيت نور فوق وقاعده علي كرسي
عمر: رجعتي امتي يا موكوسه
نور:رجعت الساعه 2 انت اتاخرت ليه كدا
عمر: اشتركت في فريق المسرح وبعد كدا هتاخر
نور: عملت ايه في اول يوم
عمر:مش هتصدقي لقيت اميره معايا في كليه واتخانقت مع رئيس اتحاد الطلبه عشان عاكسها
نور بصدمه: نعم اميره عز ازاي هما مش خلاص خدوا الي عايزينه
عمر: دا الي انا قولته ليها بس البت قفشت جامد بسبب كلامي دا بصراحه مش عارف اعمل ايه يا نور انا دماغي واقفه
نور: متقلقش كل حاجخ هتبقي كويسه يا عمور بس. ايه موضوع خناقتك مع رئيس اتحاد الطلبه دا انت اهبل
عمر: يعني اسيبه يعاكسها وانا واقف في ايه يا نور
نور: مش قصدي بس مش وقت مشاكل في كليه احنا عندنا مصايب هنا
عمر بتركيز: حصل ايه امك بدات تتحرك
نور: اه انهارده كلمت سامح ونسرين وكلامها ميطمنش
عمر: هو خالك ستمح رجع من سفر هو ومراته
نور:اه رجعوا ويظهر انهم ناوين علي مصيبه انا سمعتها وهي بتقوله مينساش الامانه عشان الي جاي هيكون خراب علي العيله كلها
عمر: وايه بقي الامانه ديه
نور:, معرفش بس تفتكر هي هتعمل ايه بعد ما انت قتلت ناصر وكمان خزوقتها بالمنظر دا معقوله يكون لسه فيها حيل
عمر:مش مش هتتهد ابدا غير في قبرها وانا جاهز ليها بس تترتب صح وقبل كل دا عايز اعرف حاجه واحده انتي في ضهري
نور: معاك ان شاء*** في نار عمر انت اخويا وانت الي انقذتني من كل الي انا فيه دا
عمر: عقبال محمد تفتكري ممكن تخليه يرجع زاي الاول
نور : اتمني لكن بصراحه حاسه ان الامل ضعيف وخصوصا ان محمد دخل تربيه رياضيه يعني كل تعامله مع شباب وفي تلامس ودا الي مخوفني
عمر:يظهر ان الايام الجايه هيكون فيها مفاجات كتير اوي يا نور
تلفوني رن وانا قاعد مع نور ولقيت الي بيتصل لقيته امجد عز دين اخو أميره
عمر:الو ازبك با امجد
امجد: انا بخير يا عمر معلش ممكن تقابلني دلوقتي
عمر:خير في حاجه ولا ايه
امجد: متقلقش بس عايزك في موضوع مهم جدا وميستحملش التاخير نهائي ارجوك انا هستناك في ستارباكس الي في زمالك عد ساعه من دلوقتي سلام
عمر: سلام وقفلت سكه وانا مس فاهم صوته بيقول ان في مصيبه خايف ومتردد
نور: مالك يا عمر في ايه
عمر: مفيش حاجه انا نازل اقابل واحد صحبي اشوفك بعدين سلام
ونزلت جري غيرت هدومي ولبست طقم شيك اكيد انا رايح مكان نضيف اوي واخدت معايا مطوه وحطيتها في شراب مبقتش امشي من غيرها من ساعه الي حصل احتياطي
واخدت بعضي وجريت علي كافيه وقعدت وفضلت مستني امجد حوالي نص ساعه لحد ما جه وهو مرعوب وشكله يقلق
امجد: اخبارك ايه يا عمر
عمر: انا لخير يا سيدي في ايه فهمني ومالك وشك مخطوف كدا ليه وقلقان وقلازم نتقابل ضروري
امجد: نرمين يا عمر نرمين لسه عايشه مامتتش غي صرب نار
عمر أحا انت بتقول ايه ازاي دا حصل انا سبتها وانا متاكد انها في البيت ومفيش اي مخرج للهرب
امجد: الي سمعته والمصيبه انها ناويه للكل علي نيه سودا وانت اولنا
عمر: وهي اساسا عرفت منين اني معاكم مفيش اي حاجه ورايا تدل اني شغال معاكم
اكيد في خاين وسطيكم طلع الخبر
امجد: للاسف فعلا فيه بس مش هقولك هو مين غير لما اعرف انت معانا ولا هتنط
عمر:مع اني نفذت جزئي في الاتفاق وانتو كان عليكوا الباقي بس انا مش خاين للعيش والملح واحنا بينا عشره حتي لو قصيره بس انا بعرف اصون الي وقفوا جمبي انا في ضهرك ومعاك بس تديني الامان ان اهلي ميتمسش منهم شعره
امجد: وعد مني يا عمر عيلتك مش سوء طول ما انا عايش
عمر: مين الخائن يا امجد؟!!
امجد بتردد: مدحت اخويا
وفجاه لقينا صوت ضرب نار والناس عماله تصوت وتجري
عمر:امجدددددد.............